You must download Flash Player

If you think that your flashplayer is ok : Click here.

L'Olfacte i la Memòria

Sens dubte, si hi ha algun sentit capaç d’evocar-nos records és el de l’olfacte.
Quan ens creuem pel carrer amb algú que duu un perfum, quan passem per davant d’una fleca, quan sentim l’olor de la terra molla... immediatament ens ve a la memòria el record d’una persona que es posava aquell perfum, el del lloc on compràvem el pa quan érem petits o el del poble on estiuejàvem.

L’ olfacte és, per tant, el nostre sentit amb més càrrega emocional. Les aromes ens desperten les emocions i els sentiments d’ una manera directa i inconscient perquè tenen a veure amb la part del cervell que far anar les respostes instintives. Quan associem una sensació positiva amb una aroma, aquesta sensació serà per sempre.

Per això el màrqueting olfactiu obre un gran univers de possibilitats comercials.

1r. Associem els valors de la seva empresa a una fragància pròpia, el seu odotip

2n. L’aroma arriba directament al cervell

3r. Automàticament, cada vegada que un consumidor torni a sentir la seva fragància, l’associarà a la seva marca

Màrqueting OLFACTIU

El màrqueting olfactiu és la tècnica més revolucionària en el món del màrqueting. Consisteix a afegir als símbols que identifiquen una marca –el logotip, l’eslògan, la imatge-, una fragància pròpia i personalitzada, l’odotip: una aroma agradable que el client pugui identificar amb el seu producte.

Gràcies al poder evocador de l’olor i la força potent d’associació que el sentit de l’olfacte té amb la memòria, el client que senti la seva fragància tindrà una sensació agradable, percebrà la seva marca d’una manera positiva i, sens dubte, tot plegat influirà a l’hora de fer una compra.

Les empreses més importants s’estan començant a interessar per les aromes corporatives i, com en tantes altres ocasions, els pioners aniran un pas per endavant i es desmarcaran una vegada més de la competència. Estem convençuts que d'aquí a no gaire temps, totes les empreses tindran el seu odotip igual que gairebé totes ja tenen el seu web.

Les maneres d’associar la seva marca a una fragància pròpia són diverses. Des d'ODOTIPO podem ajudar-lo de diferents maneres:

- A les botigues: Per a les empreses amb locals comercials, ja siguin propis o franquícies, el lloc més important per donar a conèixer la fragància corporativa són les botigues. Allà els seus clients comencen a identificar de seguida l'odotip amb la marca, i el fet que l'aroma sigui el mateix en totes els donarà un valor afegit. Ja no sols es tractarà que quan s’entri a les botigues l’olor sigui molt agradable, sinó que sempre sigui el mateix, i sigui identificatiu de la marca.

- Als punts de venda: També pot aprofitar-se l’aroma corporativa per reforçar la venda o el llançament d’un producte, en els punts de venda de les superfícies on es comercialitza. Imagini el lloc que ocupen els seus productes en una gran superfície. Pot posar-hi un sistema que desprengui el seu odotip: els clients associaran aquesta aroma agradable amb la seva marca, i inconscientment, quan l’olorin els serà més fàcil escollir el seu producte que el de la competència.

I encara podem anar més enllà. A més de reconèixer la fragància de la seva empresa com a pròpia, el que cal aconseguir és que els clients la identifiquin també fora de les botigues. Igual que per a les marques que no es comercialitzen en punts de venda propis. Es tracta de fer arribar l'odotip als clients de manera que l’identifiquin amb la seva marca.

 - Amb akewueles: A ODOTIPO comptem amb un sistema innovador, revolucionari i exclusiu: l'akewuele. Uneix imatge, eslògan i aroma. (En parlem en un apartat més endavant).

- Amb mikados: Un sistema elegant i diferent de transmetre una aroma, amés, d’ una manera més duradera.

- Amb tota mena de merchandising: A més a més, es pot transmetre la fragància en productes de merchandising: espelmes, sabons, encens, perfums, mikados, triangles que assenyalen que hi ha bebès a bord, i qualsevol possibilitat que al client se li acudeixi.

- A qualsevol impressió gràfica: També es pot transmetre el seu odotip utilitzant la publicitat escrita de l’empresa: impresos, sobres, blocs de notes, revistes, dossiers, cartes, targetes de visita...

- En el seu packaging: Dins de cadascuna de les seves bosses, de les capses del seu producte, dels seus paquets regal pot posar-hi la seva aroma corporativa gràcies als sachets. Són unes bosetes de paper individuals que contenen unes boletes d’ aroma i que permeten que el client s’ endugui a casa el seu producte i l’ assocïi amb la seva fragància.

En definitiva, del que es tracta és d’aconseguir que en un món cada vegada més competitiu, siguem capaços de trobar sistemes innovadors que ens distanciïn i ens diferenciïn de la competència i que ens permetin anar un pas endavant de la resta. I tenir una aroma pròpia és un valor diferenciador que afegeix un plus de qualitat i excel·lència a la seva empresa.

 

 

 

Home | Inici catala | L'ag�ncia | Marketing Olfactiu | Akewuele | projectes | premsa | contacte
Inicio castellano | La Agencia | Marketing Olfativo | Akewuele | proyectos | prensa | contacta
Home english | The Agency | Marketing Olfativo | Akewuele | projets | news | contact
disseny abac3w